lördag, juni 21

Midsommarafton och dagen där på!

Gårdagen va ganska fullspäckad eller jaah, det beror väll på hur man ser det. Jag och min andra hälft tog en 'lång' sovmorgon- till halv tio- men låg kvar i sängen i typ en timma. Så efter frukost och sånt så va klockan redan elva, då blev det lite brått hem till Josie för att mocka och fixa färdigt för henne. Duschade och snyggade till mej lite för att sen åka iväg till min svärmor på lite midsommar middag. Mycket trevligt!

Hem till mammie och pappie en  runda och mysa lite med hästarna och byta kläder, liiiiite kallt för shorts och kavaj igår kände jag. Så drog på mej Jeans och en kofta, sen bar det av till kvällens fest! Kompisgänget hade grillkväll. Kubbspel innan knotten invaderade oss totalt, till slut fick vi flytta in för det va olidligt. Vilket slutade i att innan klockan va elva så hade jag suttit och nickat i soffan flera gånger..... Klockan elva låg jag i sängen och i samma stund som jag la huvudet på kudden sov jag.  Vaknade tolv timmar senare, väldigt utvilad! Käkade frukost med värdarna sen åkte vi hem.

Under dagen i dag har jag longerat Josie, hon hoppade dessutom ett litet sockerbits hinder. Hon tyckte det va rätt roligt tror jag. Fast inte för roligt hoppas jag, som inte 'hoppar' högre än upphöjda galoppbommar. HAHA! Ridit två pass också samt backat. Idag kan jag tala om att min häst är billig, om hon vart till salu.

Sladdat ridbanan har jag hunnit med på kvällskvisten här också, så nu blir det att rida av i morgon!
Myspys med den billi... host jag menar den BÄSTA!♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar