tisdag, juni 21

And time flies

Jag har precis placerat mej i soffan, halvt om halvt raklång. Kvällens middag är avklarad, på menyn stod idag min superdelikata kyckling sandwich. "Mycket bra, mycket bra, mycket bra!" citerat den självutnämnda efterhängsna grannen.

Oldie but Goldie-picture
Dagarna här har rullat på i tvåhundra; torsdagen ägnades åt stalltid och massa plock hos mamma och pappa. När Nattis gjorde begravningsdekorationen så räckte inte rosorna och jag fick gasa iväg och köpa flera.

Fredagen var en sorgens dag, min finaste farfar begravdes. Jag och Nattis var med och bar kistan, det kändes hedrande. Oftast är det väll manliga bärare, men jag ville bära. Många tårar rann ner för min kinder och tankarna snurrade i huvudet.
Eftermiddagen var det stalltid, jag red Josie som är fullkomligt otrolig! Det känns ganska vemodigt att inte kunna tävla i år.

Lördagen, den stora festdagen; mamma och pappas årliga grisfest. Supertrevlig dag med massa människor och skratt. Söndagen var en ganska avdankad dag, hela eftermiddagen spenderades i soffan med min andra hälft. Trots att jag får lite ångest av att inte göra något vettigt på en hel dag så är det någon jag vill göra ingenting med så är det Markus, jag älskar att bara vara i hans sällskap.

Igår drog arbetsveckan igång och jag spenderade hela dagen på jobbet. Eftermiddagen och kvällen i stallet. Jag hade tur och hann rida Josie innan det värsta regnet kom, när jag sadlade av öppnade himmelen sej. Återigen är hon fullständigt amazing!

Idag har jag återigen jobbat och sedan haft lite stalltid. Jag har inte ridit, men spenderat hela eftermiddagen i stallet.

I morgon är det jobb igen och sedan möte. Superkul. Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Vad fint det lät med begravningen men väldigt tråkigt ändå.

    Varför inget tävlande i år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar som en gnu hela sommaren och har tyvärr ingen möjlighet att ta ledigt. I helgen är det tävling i Norge, ingen möjlighet att åka. På Q-Sm i augusti jobbar jag. Alternativet är Paintchampionatet i september, det återstår att se om det passar med skolan... Där var en tävling i November i Danmark, hade varit intressant! Helt enkelt så är det svårt att få ihop livet med tävlandet just i år, men det finns säkert en mening med det också.

      Radera
    2. Ja det är det som är den stora skillnaden sedan när man pluggat klart, ibland har man faktiskt semester på riktigt :-)

      Hoppas att du har möjlighet att vara med på någon tävling i alla fall!

      Radera