lördag, juni 11

Jädrigt närproducerad frukost

Till och börja med måste jag nog tacka mina "trogna läsare", ni som kollat in här varje dag under tiden mitt bloggande lyst med sin frånvaro. I seeeee yoooou! Det gläder mej att ni vill kika in här. Även nu när jag börjat skriva lite igen så steg statistiken utan att jag egentligen annonserat, finaste läsare!

God morgon! Är ni taggade för lördag? Det är jag, sitter redo att åka till jobbet. Får jag lov att presentera min jäkligt närproducerade frukost; ägg köpta så gott som direkt av hönornas ägare, mjölk ifrån den nya lokala mejeriet Dalsspira. Yummie!  
Jag är lite matnationalist och vill gärna äta lokalproducerat och svenskt. Eko är bra men det är inte hela min värld, dock är matens ursprung det viktiga för mej. Jag vet inte om jag vågar printscreena mitt hysteriska fb-inlägg från ett besök på ICA-butiken för några veckor sen.... Men nog hade det varit underhållande!

Planen för dagen ä i ala fall att åka och jobba ett par timmar här för att sedan åka hem till stallet och spendera min eftermiddag där. Mina tjejjer kräver sin tid, ridning, longering och annat pyssel.

Vi hörs senare!
 

1 kommentar:

  1. Antar att du inte hade samma tur som jag när jag var på ett litet lokalt Ica, de hade en stor skylt att de bara sålde svenskt kött :) Som agronom är jag också noga med matens ursprung, och jag vet verkligen hur den produceras (i alla fall på djur-sidan).

    SvaraRadera