söndag, juni 26

Snart ny vecka

En ny vecka stundar runt hörnet, men innan dess så ska helgen avslutas med den traditionsenliga middagen arrangerad av LRF efter gudstjänsten idag. Men vi har ju inte hört sen i torsdags kväll, så vad har hänt?

Jooh, det ska jag tala om. Vi, ett gäng kompisar, grillade i torsdagskväll, supertrevligt! Jag dunsade i säng närmare elva för att vila upp mej för en lång midsommarafton.

Började dagen med att ringa till veterinären då våran katt hade en tass i två storlekar större än dom andra fyra Vi bestämde att .jag nog fick komma in med henne till kliniken under dagen, dock senare då veterinären var redan upptagen med andra sjuka djur. Så Rut fick följa med till stallet under tiden jag var där.

Eftersom det var midsommarafton så mockade jag och longerade bara. Hästarna var nog ändå rätt nöjda med det, ingen av dom var direkt superspringiga. Precis när jag var färdig med Josie ringde veterinären och hade tid för Rut. Så ut med Josie i hagen och iväg till kliniken. Väl där sövde vi Rut som mest fräste när man tog i tassen. 

När hon vaknat till liv igen så vankades det "sill och potatis" hemma. Folket var redan där när jag anlände så det var bara att äta och sedan göra mej redo för kvällens bravader. En jättetrevlig afton som slutade vid ett typ, väldigt lagom!

Gårdagen var en lite slö dag, man jag hade ändå ambitionen att rida och sadlade upp Josie. Tyvärr blev det ingen lång tur då blinningarna invaderade oss. Snabbt sadla av och få in dom andra hästarna som var mer eller mindre rabiata i hagen. Sen stod dom inne hela dagen ändå till sju på kvällen dä dom kunde gå ut igen.

Alltså jag förstår inte vad för nytta dom där jäkla flygfäna gör egentligen...? Mat till fåglar....? Jag skulle gladeligen mata fåglarna med frön året om så länge jag slapp flugor, blinningar, bombplan och andra äckliga ätande flygfän!

Det var ganska mycket min helg, har ni haft en bra midsommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar