tisdag, mars 11

Backning

Att bygga muskler i bakpartiet på hästen är ganska tidkrävande och det tar långtid. Backning är ett effektivt sätt som stärker backparti och ländryggen på hästen. Viktiga muskelgrupper för en pleasure häst som ska bära sej och 'hålla marken'.

Idag har jag och Josie haft våran första back-träning, eller mer Josie... Jag drog det korta ståret och gick bredvid. På med rubbersnaffle och min version av bungys, sen backade vi. Första gick det lätt, men lite mer än halvvägs så började det bli lite jobbigt... Men vi backade hela biten jag bestämt och Josie verkade rätt nöjd med sina nya träning ändå.

Tanken är att vi ska backa 10minuter om dagen, helst varje dag. 

1 kommentar:

  1. Vi backar alltid ut från paddocken, är rätt roligt då jag behöver bara göra halt så vänder Cool själv o backar ut. Sen har vi en klätterbacke där vi backar uppför mycket nyttigt.

    SvaraRadera