tisdag, mars 25

Propp och Showbill

Då va dom här, proppen och showbillen till Bökeberg Challenge. Jag har ännu inte bestämt om jag ska åka eller inte, men har juh uppenbarligen till 19(?)maj att bestämma mej.



Ska erkänna att jag är lite halvbesviken, reining kan vi sprida ut över hela helgen, men alla andra klasser ska vi rida i block, alltså ALLA klasser på en gång. Jag förstår att det är meckigt att få all nöjda och det tar tid att tex släpa fram en trailbana flera gånger, men som arrangör borde man väll vilja att ekipagen ska rida så många klasser som möjligt under helgen. I mitt och Josies fall så får vi rida NoviceAmatör, Amatör och Senior, vilket blir tre klasser under en väldigt kort tid. På den nivån tävlingen ligger så krävs det mycket av hästarna och hur ska dom orka prestera topp gång på gång utan återhämtning. Jag kommer få välja bort klasser jag kan rida för att kunna toppa min häst.

Jaja, nooo hard feelings, ;) TPH's tävlingar är trevliga med en bra organisation så det blir bra ändå! :) Nån av mina läsare som ska till Bökeberg i Maj? 

1 kommentar: