lördag, augusti 8

Dressyr och pussar i hagen

Jag har också varit en sväng hem till Josie och pussat lite på henne i hagen. Jag hade tänkt börja rida idag igen, men tiden räckte inte riktigt till; jag fick hjälpa pappa den lilla stunden jag va hemma mellan det att jag hjälpt Nattis på sin dressyrtävling bara ett stenkast hemifrån. Hon och den gamla avdankade gatukorsningen Silver kickade återigen lite hästrumpa och knep en andra plats i LB och LA, trots att hon hade break of gait och fick galopp i en travvolt.

Josie har under veckan haft lite vila efter SM:et. Det fina vädret har gjort att vi faktiskt har låtit alla hästarna vara ute till och med på natten. Det hör inte till vanligheterna hos familjen Hansson, vi brukar alltid släpa in dom. Men hästarna har inte protesterat en enda dag.

Kvällen kommer bjuda på kräftskiva så jag ska ta mej i kragen och gå in i duschen och bli människa igen. Vi hörs!♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar