lördag, augusti 8

Tvättlördag inleds med buffé

Den där vardagssysslan att tvätta, den har jag svårt att hinna med, eller snarare svårt att prioritera. Det är gjort på så kort tid, men det är såååå tråkigt! Så nu går redan tredje maskinen för idag. Varje maskin tar två timmar så... Sen tjuvstartade jag redan igår med två maskiner också. Det har verkligen vart smutstvätt både högt och lågt här, men det förstår ni nog med tanke på antalet maskiner. Men snart är jag ikapp och det bara är fintvätt kvar där jag bara kan köra ett eller högst två plagg tillsammans.

Vi, jag, Markus och hans bror med flickvän började dagen med hotellfrukost! Yummie! Jag föreslog för min pojkvän häromdagen att vi skulle åka iväg och äta frukost. Dels för att det va dåligt med frukostmat här hemma, dels för att det är mysigt att kunna göra något tillsammans på morgonen. Det är så klyschigt att äta middag på kvällen liksom. Sen bjöd vi med min svåger och hans flickvän igår kväll. Hotellet för dagen blev Swania i Trollhättan. Sist gång åt jag och M på Alberts Hotell och Konferens, deras buffé är to die for enligt mej. Swania är ett hotell inom Scandic koncernen och jag måste säga att jämför med buffén som vi bjöds på i Norge på Scandic Ringsaker så va dagens frukost lite medioker. Absolut inte dålig, med sina ny bakade bullar, ekologiska mjölk, och pannkakor, men den höll inte samma standard som Ringsaker. Jag saknade brieosten och nutella för att inte tala om att jag saknade latte. Jag va så hungrig att jag inte hade en tanke på att ta kort på min tallrik innan jag började äta, så det blir bild löst. Smarttjej91.
En ärligt stulen... framgooglad bild får representera frukostbuffén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar