lördag, augusti 22

Effektiv lördag

Detta har då varit en effektiv lördag; hästarna fik gå in i förmiddags för att komma undan solen en stund. Så jag tog tillfället i akt att duscha och schampoonera Sockan. En bra rutin för henne att få duscha och bli fin utan att behöva stå ytterligare två timmar på gången för att bli bandad efter badet. Super fin blev hon i alla fall. Jag har också badat Nala som varit riktigt skiten i pälsen, det tog K9 hand om! Otroligt det där schampoot.

Sen har jag också städat ordentligt med dammsugare i våran tvätt stuga i stallet, VÄLBEHÖVLIGT! Tror jag fyllde en hel påse på bös som smugit sej in bakom tvättmaskinerna. Rätt skönt att kliva in där nu ikväll och känna att det va rent.

Jag och Mamma tog Peppe och Yoggi med oss ner till Sikhall och badade. Peppe älskade att simma och bada. För Yoggis del så va det nog inte så viktigt... haha. Och jag som inte skulle gå så långt ut hade ju inga badkläder på mej utan jeansshorts, dom blev rätt blöta kan man juh säga.

Jag har inte ridit idag, tänkte åka till ridhuset ikväll, men vissa saker som hände idag gjorde att jag kände inte för det alls... I morgon kanske. Nu ska jag mysa ner mej i soffan och se på TV.

Vad gör ni denna helgen bloggisar?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar