onsdag, augusti 5

Hemma och landat

Jaah, nu va det ett par dagar sen, en vecka närmare bestämt. Jag har inte haft tid att uppdatera vettigt under SM-helgen, du tycker jag det är bättre att låta bli. Eftersom jag ännu inte bloggar för nått annat än mitt egna nöje så känner jag ingen press att uppdatera under tävlingshelgerna. Hade ju vart lite annat om jag fick betalt för att blogga.

Jag har i alla fall landat hemma och smält in helgen. Och vilken helg sen, den började lite knackigt, men slutade i topp!

Torsdag och halter-dag; två hästar groomades och gjordes fina aptidigt på morgonen för att senare få besked att AQHA-haltern inte skulle börjar förrän halv ett. Då va jag bara liiiiiite trött! Jaja, bara att ställa in två hästar i boxen och sen grooma till dom igen när det av dags. Josie lyckades trampa sönder sin lössvans så vi fick tävla hela helgen utan lössvans, fast det gör ju inte så mycket i hennes fall.

På kvällen red jag paid warm up trail, och min häst va mer eller mindre ganska kokko. Jag tar alla tre galoppbommarna i ett språng här mamma, sa Josie och gasade. Galna ponny. Fick avvecklat det tänket som tur va.

Fredagen betydde först horsemanship; jag satte ett superbra mönster enligt mej själv och min support Jeanette som hjälp mej att träna in mitt mönster. Tyvärr tyckte inte domarna det i detta fallet. Så en sketen fjärdeplats för ena domaren och inte ens rosett för den andra. Besviken!
Kvällen bjöd på Senior pleasure och en Josie som tyckte det va en superbra ide att springa lite extra fort i höger varvet. Då va jag liiiiite besviken på henne!

 En riktig trail förmiddag på lördagen och för våran del så blev det tredje gången gillt. Första rundan hade vi för mycket klonk och slutade med sju(!!!) penalties. Nästa klass, gick bättre och vi slutade trea och fyra. Sista klassen gick superbra och vi avslutade lördagens tävlande med en första och andra plats.
Jag red inget mer den dagen utan lät Josie vila upp sej lite. Jag, Annie och Anna hade bestämt att vi skulle äta pizza så det gjorde vi när Markus kommit. Sen kollade vi på lite reining och gick en promenad med Josie.

Söndagen, våran dag, bjöd på tre trail klasser i morgonstund. Även denna dag va det tredje gången gillt. Första rundan va jag nöjd med tills vi skulle byta galopp, men det räckte inte. Andra rundan va lite missar och det jäkla bytet, tredje rundan va det inget byte och ingen box som kunde förstöra för oss, Då nailade vi det! Sååå nöjd med den rittten som resulterade i en första och en tredje plats och slutligen även en guldmedalj! WOHO! GOOOOOOLD!
Där hade jag tänkt att min dag skulle vara slut, men jag blev övertalad att rida amatör pleasuren också. Så planen blev att låta Josie stå och mysa i stallgången med mat och Markus bredvid sej tills precis innan klass. Jag satt bara upp och red ett par varv i jog innan vi gick in och Josie fick göra vad hon gör bäst. Hon va den pleasure häst hon är född att vara och bara levererar. Högst upp på bägge domarkorten och guldmedaljen va säkrad! GOOOOOLD AGAIN!

 Good Girls Invited, you´re Amazing

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till gulden! Var väldigt häftigt att se dig rida. Är så imponerad av er! Jag har också tydligen helt missat färgen på din häst... Trodde hon va brun :P oops

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Glädjer mej att höra, ;D Höhöh, nääe, inte riktigt brun. :P Grattis till dina medaljer och fina placeringar!

      Radera