tisdag, augusti 25

Energier

Hippson publicerade en artikel om ryttarenergier. Jag blev lite inspirerad att dela med mej av mina tankar.

Det där med energier handlar om mental balans i min mening. Jag kan bara relatera till mej själv när jag för ett och ett halvt årsen red som bäst, Josie peakade formmässigt och vi var så sammansvetsade. Allt MITT fokus låg på ridning och allt vad som innebar för att bli en bättre ryttare.
Mina dagar handlade bara om att rida det bästa jag kunde och låta Josie göra det hon kunde bäst.

Jag släppte helt enkelt allt negativt i mitt liv, min andning och hela aura blev med fridfull. Men nog tog det en stund innan jag kunde kliva in i min egen bubbla och bli den harmoniska ryttaren jag ska vara.

I och med att jag blev lugnare, jag sände ut positiva men harmoniska energier, och Josie därmed mer responsive för mina hjälper, alltså presterade fullkomligt blev jag en mer självsäker ryttare. När mitt självförtroende växte så blev jag ytterligare en bättre ryttare. Jag tänker att om du stressar upp dej när du ska prestera är du kanske inte en tillräckligt självsäker ryttare och vet vad just du och din häst befäster för dagen.

Så kort sagt i min mening handlar energier om mental balans, självsäkerhet och vart du faktiskt befinner dej när du sitter i sadeln, är du där och då med din häst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar