onsdag, juni 10

När man inte inser vad som är farligt, hmm...

Sommarlovet har börjat med fart, jag har vart riktit aktiv den första dagen. Smokie är riden två gånger och Silver en, trots regnet. Jag drog på mej att par chaps och en fodrad jacka. Sen red jag bara. Ingen idé att gnälla, man kommer ingenstans på det. Nu står båda två i stallet i alla fall, jag ska dit ut sen och mocka bland annat. Men jag ska sova en stund innan det. Är lite trött faktiskt, lite halv taskigt med sömn. Känns som denna sommaren kommer bli utan nödvändig sömn till stor del. Men det är ra förutsett, vi får väl se hur det tar ut sina svängar.

What so ever, min fot gör skit ont, Silver den knäppis satte 600 kilo häst på sitt bakben, självklart befann sej min fot just då under hans hov. Guuuuuud! Väl valda ord kom ur min mun då, "*grodor* . Det gjorde ont som in i h-vete tacl vare hästen som inte vände när jag gjorde det. Det går inte att förklara hur det gick till, så jag tänker inte ens försöka. Men men inte det enda som vart farligt idag, Smokie har upptäckt att hennes framben kan ha en fjärdande effekt på henner framparti när jag kommer med krav. Så hon har studdsat som en studdsboll till och från idag. "snäll häst, NOT"", tänker jag då. Men jag älskar henne innerst inne ändå.

Nu jag ska vila ögonen, tales! / / Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar