fredag, april 23

Studiedag!

Det är på sånna dagar man ska studera eller?Nääe, jag tror inte det. Även om jag vet att jag kkommer få ta tag i matten till eftermiddagen/kvällen igen. Aja... nog snackat.

Kom nyss hem här, har vart uppe på Annas ridhus och tränat med Smokie. Gick helt okej, ställde lite krav på henne vilket hon inte tålde till en början men detta redde vi ut. Hon är svag i högersidan, antagligen eftersom hon av helt låst där innan. Men i alla fall, man känner skillnaden på hur hon jobbar. Vänster varv går jätte bra, hon är stark och stadig medan i höger är hon ostabil och rycker i huvudet. Men hon jobbar rätt in emellanåt.

Har följt upp sen i tisdags med mycket kontraställt, eller reversed art, kalla det vad ni vill. Jag vill att mina hästarl vkittar vilken häst jag rider så ska dom kunna gå både inåt stälda och utåtställda på volten. Ställda åt olika håll på rakt spår och det ska inte vara något problem med det. Bogkontroll med andra ord, bara för att huvudet r åt ett håll ska inte ALLTID bogarna följa efter. Kontrollen över bogarna är viktiga för mej, vilket gör en del senare arbete så mycket lättare.

Jag tycker också att det är lättare att träna hästen på snygga slutor om du redan har bogkontrollen. Det ena ger det andra helt enkelt. Ska fortsätta med mer bogkontroll träning då det även ger träning i hästens sidor tycker jag. :)

Hur som helst, så far jag en sväng till Uddevalla sen med mamma. :) Bilen ska besktigas och jag ska införskaffa all småbröte jag nämnde häromdagen. Gummiband, förbrukningspälsglans och sånt. :P

Kiss and Hugs! LH ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar