lördag, mars 7

Boosta kroppen

På vägen hem från Trollhättan i tisdags så tog jag en svängom inne på Granngården och blev mycket fattigare. Förutom den vanliga VSL som Josie äter så köpte jag en påse med lite andra grejer i som va för rehabilitering med glukosamin, chondroitin och MSM. En liten boost för henne, sen är planen att jag ska fortsätta med glukosamin i kombination med VSL. VSL:en innehåller ju, vitamin E, selen och lysin.

Hoppas min boost ska göra henne lite starkare och mer mjuk i lederna, ligamenten och musklerna. Jag vill samtidigt uppmärksamma er på att Josie är inte halt på något vis utan bara stel, vilket vi tror blir av att hon inte rör sej tillräckligt mycket i hagen nu när vädret och underlaget är kasst.

1 kommentar:

  1. Jag märkte stor skillnad på min toka när jag började ge henne MSM. Hon blev mycket mjukare i lederna och slutade knäppa i kotorna som kom när hon sköt i höjd. Hoppas ni får liknade resultat :)

    SvaraRadera