söndag, mars 1

What up med provpåsar!?!?

Okej, lillasyster hade fått provpåse på ett seniorfoder nu under Eurohorse och jag blev rent ut sagt förbannad...! Ärligt talat, vad fan är meningen med dom...?!?!?! Provpåsar!

De fördelarna jag kan komma att tänka på med dom är att man inte köper en hel säck med foder som hästen faktiskt nobbar fullständigt, alltså kan man prova om hästen tycker det är smakligt överhuvudtaget, samt att dom är praktiska som reseförpackningar, är man bara borta några dagar är det rätt osmidigt att släpa på en stor säck.  

Sen kommer det som gör mej förbannad; företagen lägger antagligen en del pengar på att tillverka småförpackningar med foder för att dela ut gratis under mässor och dylikt; pengar som den som köper storsäcken får skjuta till i priset för sin stora säck foder. För någonstans ska ju pengarna för den tillverkningen komma ifrån, eller hur? En "vinning" i det skulle ju i såfall va om du fick "prov" på ett foder du redan fodrar på, gärna flera påsar så sparade du kanske några kronor i ett par dagar.

Sen märker du juh faktiskt ingen skillnad på att din häst äter ett annat foder två måltider eller va provpåsen nu kan räcka till... Inte går den tunna hästen mirakulöst upp i vikt för för att den åt det kvalitativa fodret från provpåsen under en dag. Inte blev seniorhästen såååå mycket mjukare i sina leder för att han åt det superfodret med extra "smörjmedel för  gamla leder". Inte blev den matta pälsen så mycket mer skinande för att det va extra b-vitamin i det fodret som han åt två gånger.

Nej det där med provpåsar tycker jag är lite löjligt, jag kommer faktiskt inte på ett bättre ord. Du kommer inte märka nån skillnad på den lilla kvantiteten du får i påsen att den ska kunna övertyga dej om att byta foder. Kanske om du redan letar efter ett nytt foder men knappast om du är nöjd med det du har sen innan. Då tror jag inte att en försäljare med sina provpåsar får dej att byta.

Inlägget blir bildlöst, 
trots att jag har bild på just den provpåsen som gjorde mej upprörd tidigare i dag, 
så vill jag inte hänga ut nån fodertillverkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar