lördag, mars 7

Effektiv lördag

Fullt ös medvetslös, eller kanske inte riktigt men det va varit en riktigt produktiv lördag idag! M skulle jobba lite idag så han åkte tidigt. Jag vaknade av hans klockan och funderade seriöst över varför min klocka inte ringt, till jag kom på det faktum att det är lördag idag. "Linda, du jobbar inte på lördagar!" REMEBER!

Sov en liten stund till och gick upp vid nio, åt en macka i farten och åkte hem till Josie. Tog direkt ut henne i stallgången och fixade i ordning henne för att åka till ridhuset. Eftersom det va en stund sen nu så stod tömkörning över cavalettis på schemat. Josies massör vill att det ska ingå i hennes veckoschema och idag passade det bra för jag va faktiskt inte det minst sugen på att rida. Konstigt nog. Jag la lite extra fokus på att backa idag, annars backtränar vi bara rakt men nu kunde vi backa i volter åt bägge hållen och jag kunde koncentrera mej på att hålla henne mellan tömmarna när hon skulle backa rakt. Hon gjorde bommarna så bra så vill inte trött ut henne med det, utan travade henne över kanske tio gånger åt varje håll. Galopperna va fina och hon la sej själv i ett lope-tempo. Syntes så väl, för hon kunde galoppera helt vanligt och helt plötsligt så lopade hon istället. Duktig häst.
 Väl hemma va det stretch, sen fick Josie gå ut i hagen trots att det blåste. Det va uppehåll och hon fick gå uppe vid skogskanten så hon klara det säkert fint.♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar