lördag, mars 14

Låååång veeeeecka!

Heeeej underbara bloggläsare! Det värmer lite i mitt hjärta att se att trots att bloggen stått stilla några dagar så är det fortfarande några som tittar in här! Jag vill så gärna veta vilka ni är som är mej trogna, så lämna gärna en kommentar.

Det har vart en riktigt lång vecka för mej! Massa påfrestande händelser som verkligen suger energin ur mej. Jag får väll uppdatera er lite ändå om vad som händer och fötter här;

Måndagen va ändå en rätt bra dag, min nya arbetskollega som jag verkligen längtat efter började, Weiiiie! En rolig arbetsdag helt enkelt. Backade Josie på eftermiddagen vilket gick bra.  Tisdagen däremot gick emot mej lite; ett lifthaveri som verkligen kom riktigt olämpligt. Jag tackar bara gudarna att det inte hände när jag stod tolv meter upp i luften. Då har verkligen fått panik.

Eftersom tisdagen va krävande så åkte jag bara och mockade för Josie. Tog in henne och pussade på henne lite. Sen åkte jag hem och la mej direkt, jag vill minnas att jag inte ens orkade äta middag...

Onsdagen bjöd på företagsträning efter jobbet, ROLIGT och JOBBIGT! Åkte sen till Josie tänkte backträna henne, men det visade sej när vi tog in henne och Sockan, att lilla Sockiplasten hade ett jätte svullet bakben och hög feber. Lymfangit! Jovisst; spritbandage och penicillin till henne! Så när allt detta va klart så va det redan mörkt. Tog min bil och åkte hem istället.

I torsdags så fick jag handla ny bomull till spritbandagen efter jobbet och gasa iväg till min klipptid. Mitt überslitna hår fick en uppfräschning kan man säga. Sent iväg till Josie och mocka. Sen raka vägen hem och dyka i säng igen. Oerhört slut i kroppen efter en adrenalinfylld morgon blandad med rätt mycket rädsla; bötta en lift, den största liften våran leverantör har, på inte helt plant underlag är inte lugnande för nerverna ska jag meddela.

Fredagen va en ganska okej dag på jobbet ändå, den va inte så mentalt krävande. *blink* Så jag spenderade min kväll på ridhuset med Josie igår. Fick till en bra ridkänsla för första gången på ett bra tag.  Passet började ordnat och planerat, men slutade ändå lite oseriöst. Men det gör inte så mycket.

Dagen idag får ni höra om i morgon!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det är jätteroligt att läsa om dig och din fina häst!

    SvaraRadera