lördag, mars 7

Städ, bland annat, eftermiddag

Har städat huset hela eftermiddagen, och emellan allt städande tvättande och diskande så har jag hunnit skriva ett utkast på min krönika och skicka iväg. Sjukt svårt förresten att vara saklig, ha en ståndpunkt och ändå ha den liiiiite personlig. Men utmanande att skriva ihop. Hoppas på att få lite konstruktiv kritik så den kan bli lite bättre innan deadline.

Har också hunnit med, emellan allt här, att skriva en motion till SQHA som ska ha sitt årsmöte den om två veckor. Hoppas dom godkänner den och hoppas verkligen att det inte va försent att skicka in, det stod inget sista datum för inkomna motioner. Kom ju underfund med mitt förslag häromdagen dessutom. Så jag håller tummarna!

Nu är allt färdig städat i alla fall, ska hänga upp en tvättmaskin som precis blev klar och sen ta en dusch. Sen får det bannemej bli lördag kväll. M och några till är iväg och handlar för nått tilltugg under kvällen.

Satte upp nya gardiner idag som jag fick av mamma, and all of a sudden blev det väldigt ombonat här vid köksbordet. Har innan bara haft en kappa, men nu blev det längder istället. Har en kappa i samma tyg men den fick ta plats i ett annat fönster där jag nog aldrig kommer kunna ha annat än kappa då det sitter dumt. Har dessutom inga hållare för dubbla stänger så det fick bli bara längderna, men det blev fint ändå tycker jag. Skulle ju bara blivit ett litet titthål ut om jag skulle haft en kappa på också. Nun syns det inte på bilden, men gardinerna är sommar-rosa,...? Finns det nått som heter sommar-rosa, nu för det de i alla fall! Dom är superfina, in my opinion! 

Lite off horserecord, men detta är vad jag hållt på med under eftermiddagen. *blink*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar