söndag, mars 1

Myspys söndag

Jag måste börja med att erkänna; C-klass täcket Nattis tvingat mej att köpa till Josie va faktiskt bra! Det passade henne som handen i handsken och något jag reagerade över va att där halsen delar sej hade det extra fläxrpar som gick ner över den glipan som brukar bli på täckena annars. Super nöjd är jag faktiskt, så C-klass-täcket fick ny status till ett B-klass täcke. Det som jag endast kan tycka är minuset på det är bogspännet. Jag tycker verkligen att Rambotäckena med sina karbinhakar i fram är det bästa. Jag kan ha överseende med detta i alla fall.

Jag och Nattis tog våra små ponnisar till ridhuset förut. Eftersom Josie inte gjort nått på hela veckan *dåligt samvete* så longerade vi bara. Josie hade samlat på sej lite energi och sprang på bra det första och lugnade först ner sej efter en kvart kanske. Så fort hon sprungit av sej lite kunde jag "jobba" henne lite. Lite mer intensitet mellan övergångar.


Efter ridhuset va det stretch och lite massage med apparaten. Josie uppskattar verkligen stretchingen, så fort jag lyfter upp första frambenet börjar hon tugga och gäspa. Roligt att det syns på henne att hon uppskattar mitt slit. När jag kör med apparaten så står hon bara och njuter. Nästan så hon blundar, seriöst. *blink*

En myspys söndag i stallet helt enkelt. Middag hemma hos mamma och pappa. Har precis avslutat ett telefon möte med NSBA. Nu duschen och lite senare kommer ett inlägg om varför jag blev smått upprörd över fodertillverkare förut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar