fredag, juli 15

Det där "semester"...

.... kan man äta det eller? Smakar det bra? Jag vet inte när jag sist hade det där dom kallar semester, räknas när jag var på gran canaria förra våren..? För annars är det nog inte sen typ 2012? Kanske 2013 om vi har tur...! Idag har verkligen varit en sån dag på jobb där alla är super nöjda för att dom gjort sista dagen innan semester. Jag smilar när jag helst vill ge dom en faceslap och säga; "nämn inte semester!"  Riktigt så illa är det väll inte kanske men det känns rätt svidigt att inte ha x antal veckor ledigt att bara göra det jag vill med. Jag får några dagar ledigt nu, efter i morgon.

När jag stämplar ut klockan tio över två är jag ledig fram tills på onsdag halv nio. Förstår ni hur skönt?!?! Jag ska verkligen bara åka till Malung sitta på min stol och göra ingenting! Jag hade hoppats på att livet skulle trappa ner lite efter skolan slutat. Men icke, det är tur jag trivs bra på mitt jobb. Jag behöver bara ladda upp mina batterier lite. Här  hade jag tänkt ladda upp en bild på en icon illustrerande ett urladdat batteri, men jaaah.

Veckan har gått i två hundra ungefär. Allt är bra för övrigt, Josie och dom andra hästarna mår bra och njuter på betet hela dagarna. Fördelen med det halvtaskiga vädret är att det inte är sååååå mycket flygfän.

Vet ni, jag känner att detta inlägget är mer eller mindre osammanhängande. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar