lördag, juli 23

Lättnad

Jag har alltid väldigt svårt att åka iväg, ifrån hästarna speciellt. Jag har liksom så stort kontrollbehov av att veta att det mockas ordentligt för dom varje dag, så som jag vill att det ska mockas och jaaah.
Jag tror ni som har eget stall hemma vet precis vad jag pratar om. När man som hästägare ska åka iväg och lämna sitt mest värdefulla i händerna på en annan människa. Det är svårt! 
Men när jag kommer hem och ser detta, ja då kan jag andas ut. Perfekt mockade boxar, sopad stallgång, hö upplagt, müsli och pellets färdigt, fyllda vattenhinkar... UNDERBART!

Bästa Ullis har inte bara tagit hand om mina tjejjer undertiden jag var i Malung utan också under resten av veckan. När jag kommit hem från jobbet har jag inte så mycket som behövt tänka på att gå till stallet och mocka. Tack Ulrika!♥

1 kommentar:

  1. Haha jag har verkligen noll kontrollbehov när det gäller sånt. Aldrig haft problem med att åka bort och någon annan ska mocka och fixa eller liknande. Tidigare hästar har jag lånat ut också men det gör jag inte med Murre eftersom han kan vara lite knepig.
    Och vilken underbar känsla att komma hem till fina boxar! Jag mockade ibland när jag stod helinackorderad och tror att stallägaren blev glad av gesten om inte annat :)

    SvaraRadera