lördag, juli 2

God morgon regniga lördag

God morgon! Kan ni förstå hur skönt jag sovit i natt, jag var verkligen aptrött igår efter en lång vecka så jag höll först på att somna i soffan, men tog mej samma gav Rut sitt penicillin och gick sen och la mej. Jag lovar, jag somnade innan jag lagt huvudet på kudden. Sen vaknade jag innan klockan ringde i morse som vanligt när jag faktiskt kan sova liiiite längre.

Jag tycker det där med att vakna innan klockan ringer är lite bittersweet; det är skönt att känna att jag vaknar innan klockan av mej själv än att klockan ska väcka mej, men samtidigt vill jag verkligen ta tillvara på varje minut sömn jag kan få.

Jaja, nog babblat om det. Jag har grejat här lite hemma innan jag ska fara iväg till jobbet för lite lördagstimmar. Det är rätt skönt att börja först tio i tio. Jag har hunnit med att hänga upp en maskin med tvätt och starta en ny. Plocka i och ur diskmaskinen. Sådana där sysslor som egentligen är tråkiga men viktiga att göra, men med en mysig spotifylista med morgon-musik är det helt okej liksom.

Näär, jag får väll ta tag i sminkväskan så jag inte skrämmer bort kunderna. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar