söndag, juli 10

Diggiloo-helg

Fredagen ägnades först åt jobb. Kvällen vigdes åt tjejhäng med töserna från skolan. Lisa hade ordnat mat med tapasliknande tema och en gudomligt god chokladmousse till efterrätt. Som vanligt glömde jag ta kort på alltihopa. Det hade varit perfekta bloggbilder att visa er. En supertrevlig kväll med lite bebismys. Lisas lilla dotter är nu tre månader och verkade trots allt känna igen mej lite trots att det typ är en månad sen vi sågs sist. Så kul att hon började skratta och räcka ut tungan lite när hon såg mej. Vi övade på det senast vi sågs, hihi.

Lördagen bestod av jobb på dagen, för att sedan köpa med ny spånpellets hem och gasa till stallet. Stallfix för mina tjejer och annat fix innan jag får hem och duschade. Kvällen vigdes åt Diggiloo på Sanden i stan. Jag hade fribiljetter genom ett samarbete och vi fick dessutom parkettplatser så vi satt i gruppen närmast scenen. Showen var riktigt rolig och underhållande!
Jag "älskar" Tomas DiLeva. Han har så djupa texter och är verkligen en filosofisk eftertänksam människa. Stort gilla på att han sjöng kända klassiker; som vem ska jag tro på och vi har bara varandra. Superhäftigt att se Ace Wilder live också; hennes busy doing nothing är ju verkligen en sån där pepp-dänga.

Dagen idag har vigts åt ett riktigt generalbryt hemma hos mamma och pappa. Jag har städat mammas kök, torkat alla skåpsluckor, skurat golven och så.... Sedan har jag längre velat ta tag i gräset som växer längs ridbanan. Idag fick bli the D-day, pappa slog av det höga gräset sen gick jag efter med gräsklipparen och snyggade till det. Superfint blev det!

Nu ska jag snart checka ut denna veckan och ladda för en ny sexdagars vecka på jobb innan det blir några dagar ledighet. Välförtjänt känner jag.... Jag kommer inte vara hemma utan åker iväg vilket ska bli skönt jag ska verkligen bara sitta på min stol och göra sååååå lite som möjligt. Men det bästa; tid med min andra hälft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar