torsdag, juli 7

När jag var tio år....

....då ville jag bli statsminister. Med facit i hand är det tur att jag inte blev det, mer om det kommer.

Hej på er, hur mår ni?!? Jag hoppas ni haft en bra dag! in dag har varit sådär, äckeltrött och inte riktigt på hugget. Jag har varit lite frusen och allmänt "hängig", hopas det bara berodde på att jag var trött och inte att jag håller på att bli sjuk.

Arbetsdagen har rullat på helt okej, lite segt men ändå okej. Lämnade in mammas telefon på skärmreparation innan jag for hem till stallet. Mockade och fixade i ordning innan jag tog in hästarna. Idag fick bli en dag off eftersom jag inte är på topp...

Sen här på kvällen så lyckas jag verkligen med att tappa ner husnyckeln under altanen. *suck* När jag går runt och kikar in under husgrunden så ser jag hur den ligger där, jättefint mitt på balken. FAN! Hur ska jag få tag i den? Det är här det där med politikerdrömmen kommer in. Jag säger alltid; "en får inte va dum för då kan en bli politiker", vad hände då? Jooh, jag kommer på den briljanta idén att dammsuga mej till nyckeln. Rota fram extranyckeln, ner i källaren leta upp dammsugaren och ut igen. Visst fan funkade min idé, ännu bättre ön jag räknat med. Jag hade räknat med att leta efter nyckeln i påse, men inte(!), den fastnade i böjen på röret så när jag stängde av den så trillade nyckeln ut på plattorna utanför. Tur jag inte blev politiker!

När jag ändå släpat fram åbäket till dammsugaren så tänkte jag att jag kunde dammsuga i sovrummet, sagt och gjort. När jag trycker på knappen på sladdupprullningen lyckas jag slå till mej själv med sladden inte bara en utan två gånger. Eeeh, aj...!

Med detta sagt så tänker jag avsluta denna mellanmjölksdagen och gå och lägga mej, nattinatti! Och för att dagen inte ska bli bildlös bjuder jag på en fjooooooortisbild från häromdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar