söndag, juli 24

Wrap it up

Jag bloggade igår, men bara om vad som hänt under veckan, inte vad jag faktiskt gjorde i går. Men här kommer en sammanfattning av min helg.

Jag vaknade relativt tidigt, jag hade först ställt klockan på halv sju för att åka till stallet, men kroppen sa blankt nej till att gå upp så jag sov en stund till. Vilket inte gjorde så mycket med facit i hand, solen höll sej bakom molnen hela förmiddagen och när klockan var elva hade jag longerat Josie, promenerat häst #2 och dränkt in alla hästarna i hjorthornsolja för flugorna. När solen väl tittade fram under eftermiddagen så vill inte flugfäna vara i närheten av mina hästar så trots värmen så kunde dom gå ute hela dagen. SKÖNT! Jag har svårt att tro att hästarna egentligen har ont av värme, utan problemet ligger i envetna insekter.
När hästarna sen gått in på kvällen åkte jag hemåt och fräschade till mej lite för att åka iväg och grilla hos några kompisar till Markus. Gott med grillad mat och en chillkväll liksom. Vi var bara fyra stycken så det va lite mysig stämning över det hela. När det i min värld blev kyligt ute gick vi in och drack kaffe och åt tårta framför en superrolig film. Kvällen slutade först halv tre i morse då min kära svåger behövde skjuts hem.

Så sent i säng och en sen morgon så vaknade jag upp i morse. Jag vet ju att mina tjejjer var i goda händer hemma så jag hade inte bråttom till stallet utan njöt av att kunna sova tills jag vaknade. Idag har jag egentligen bara varit hemma i stallet och vänt. Vi körde hem balar inför hösten så det har jag grejat med och nu sitter jag hemma och frostar av frysen. Glammigt värre!

Det var pretty much min helg, nu ska jag spendera kvällen med att ladda upp för en ny arbetsvecka. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar