söndag, september 11

Kalassöndag igen

Förra veckan var en kalas helg, idag blir en kalas söndag. Hela eftermiddagen har jag förberett för bjudning igen. Idag kör vi på kallskuret. Jag hoppas att det ska räcka och gästerna ska tycka om mitt val, det är alltid svårt, tycker jag, att veta hur mycket kallskuret man ska införskaffa. Det blir nog bra i alla fall. Till efterrätt fuskade jag idag och köpte färdig tårta, förra veckan bjöd jag på äpplepaj, men jag ids inte göra en paj idag.

Förmiddagen spenderades hemma i stallet, i pissregnet..... Mina jeans och tennis skor var verkligen genomvåta när jag var klar där. *suck* Nattis var ihärdig och lasttränade Harald idag och idag klev han på nästintill direkt.... Han är ju lat av naturen så när han vägrar gå in för han jobba istället.... När den pengen väl trillade ner så klev han in direkt, flera gånger, det va ju aningens jobbigt på utsidan så att säga.

En egentligen inte det minsta spektakulär söndag, men å andra sidan orkar jag inte med spektakulära dagar heller.  Vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar