fredag, september 23

Kväll i soffan, solo

Jag hoppas ni alla haft en underbar fredag. Min dag har varit bra, som sagt började den i morse med föreläsning, jag åt en snabb lunch i skolan innan jag åkte till jobbet. Det har varit mycket att göra hela eftermiddagen, mycket folk och varuplock. I like! Det finns inge värre än när det är stendött...
När jag kom hem till mamma så hade hon middag klar; kålpudding potatis och sås. Även om jag är en person som gillar "lyxig" mat så har mammas husmanskost en speciell plats i mitt hjärta. Med mat och en kopp kaffe i magen så gick jag ut i stallet och fixade för insläpp. Josie for runt i hagen som en galning och talade om att det banne mej va dags att gå in. Hennes önskan är min lag!

Så in med hästarna och när dom alla var inne och nöja med tillvaron så kunde jag ta ut häst efter häst på gången och rykta av dom. Himlen hadeju öppnat sej förut idag och självklart hade dom rullat se efter det. Smutsgrisarnas smutsgrisar.. Nu är dom fina igen och jag har landat hemma i soffan.

Med en cola och en påse chips ska jag bara chilla här för mej själv framför tv:n. En fredagkväll i min smak. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar