tisdag, september 27

Spamåndag

Gårdagen skulle egentligen spenderats i skolan, men jag slopade det och åkte till stallet. Josie har det senaste satt en hiskelig vinterpäls, vilket betyder en guldgruva för älgflugorna som vi i år har massor av hemma. Äckliga kryp! Våran spa dag började md att jag verkligen klippte hela hästen, ända ner till knäna/hasen, fram till sidostyckena på tränset och under ganaschen. Till och med manen åkte av, den växer ju ut igen.
Jag blåste av henne med blåsen för att få bort massa stöv och sedan avslutade vi det hela med årets sista bad. En nöjd och ren häst fick sedan gå ut i hagen förhoppningsvis utan älgflugor i mer än eventuellt svansen....

 
När jag var klar i stallet åkte jag och mamma ner till Överby för att handla. Våran kyl har ekat tomt i flera dagar, men nu är det åtgärdat. Jag avslutade kvällen hemma hos en vän som fyllde år ohade lite fikabjudning. Gött!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar