onsdag, juni 24

Final destination arrived

Norge visar sej verkligen inte från sin bästa sida. Det har regnat konstant sen vi kom hit ungefär, *suck* Nu har det äntligen slutat, men det är ändå dyngsurt överallt. Som tur är så har det slutat nu. Vi hoppas på strålande sol och en jädra hetta i morgon så det torkar upp.

När vi skulle ta ner Josie till ridhuset för att promenera lite och longera så öste det verkligen ner! Bara från boxen till ridhuset va jag helt dyngsur. Då stod vi ändå kvar i sallet i tjugo minuter i förhoppning om att det skulle avta lite, men icke.  Det forsade vatten i dikesrännan och vissa boxar stod under vatten. Jag är så glad att jag tog med en extra spånbal hemifrån, det hade gått med två också kan jag tala om.

Nu är det rätt skönt att kunna krypa ner under täcket, nyduschad och varm i kroppen igen. Vi hörs i morgon; då står halter och showmanship på tapeten. Senare på eftermiddagen/kvällen ska jag försöka mej på att rida en paid warm up trail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar