måndag, juni 8

Studentinspiration

I fredags när jag delade ut mitt stipendium på Naturbruksskolans student så väckte det många tankar och funderingar.

För många börjar livet när skolan slutar, för vissa har det redan börjat - jag minns inte själv riktigt vilken kategori jag tillhörde, men jag kan nog så här i efterhand placera mej i den senare. Mitt arbetsliv började tidigt, långt innan jag ens börjat gymnasiet. Vuxen livet, när började det? Dagen jag fick körkort, dagen jag började betala för mej själv och mina intressen - ja, när börjar livet egentligen?

Oavsett så är studenten ett avslut på ett kapitel som pågått dom senaste tre åren - gymnasiekapitlet. I samma stund som du och din klass kliver ut genom dörren för sista gången börjar nästa kapitel - vuxenkapitlet. Det kändes lite som en ära att få närvara när dessa kapitel skrivs; förväntan och lycka är bara två ord som kan beskriva kapitlen kort. Det va så kul och inspirerande att f uppleva den stämningen igen. Jag hoppas verkligen jag får möjligheten att dela ut stipendiet nästa år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar