torsdag, juni 18

Showmanshipen i Norge

Jag kunde inte sitta på ändan hela dagen trots att jag är hängig, så jag tränade mitt ena showmanship mönster till Norge tävlingen. Det va inte det lättaste!  Om jag ska analysera det så är klurigheten för mej och Josie följande;
- Starten vid A, hästens ska stå mitt emellan A och domaren, men svansen vid A. Jag försökte först att gå framför och backa upp till start, men det va jätte svårt verkligen. Så försökte istället med att komma gåendes från höger sida av A. Stanna med rumpan vid A och göra en kvarts turn. Det funkade så mycket bättre för oss.
- Halv turnen efter backningen, det är alltid svårt att turna efter en backning tycker jag då hästen redan tänker bakåt vilket är ett big nono. Det är mer än lätt att få en turn på fel bakben med den förutsättningen.
- Sen är det juh alltid lite klurigt att få bågarna exakt lika stora.
 
Efter några vändor fram och tillbaka så va jag helt slut och svettig som en dränkt katt. Där fick jag för jag försökte få nått vettigt gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar