lördag, juni 6

Skitig häst goes ren

Jag brukar klara mej på en hink schampoo till en hel häst. Men idag tog jag mej bara till en sida så jag fick blanda en ny hink till näsa sida. Till svansen gick det åt två hinkar, första hinken doppade jag svansen en gång sen va vattnet super äckligt så det va ju bara att hälla ut det och blanda nytt. Helt galet att Josie kunde vara så jäkla skiten.

Trots två balsamdopp så krävdes en hel del tid och Mirrashine till att reda ut svansen. Jag kunde inte kamma hela svansen på en gång utan fick reda ut en liten remsa och knyta upp den för att sen göra om samma sak igen; remsa, knut, remsa, knut.

Men nu är hon ren och fin i alla fall. Skönt för mitt sinne, jag avskyr verkligen smutsiga hästar. Jag filurar på om jag ska ta Sockan också när jag ändå är på badhumör, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar