lördag, april 5

Jag får behålla min häst

Idag är en avdankad lördag kan jag ärligt erkänna, jag hade nattvakt på valparna- vilket betyder att jag har "sovit" på en madrass på golvet med en tjåstig valptik i örat. Rätt skönt när hon bestämde sej för att vända på sej och sova med nosen åt andra hållet, men då fick jag dom illaluktande fisarna i ansiktet i stället och snarkande, jaah, det ljuder nog över hela huset... Valparna va i alla fall duktiga och nappade och tuttade som dom skulle hela natten.

Va och red med Nattis i förmiddags. Josie gick bra och Nattis provade, en stund va jag lite rädd att jag skulle få lämna bort min häst till henne, men jag kunde andas ut. Dom hade inte alls samma tankar om hur en slipsten skulle dras, Nattis satt där med händerna i dressyr-position medan jag stod i mitten och smalade om att hon skulle lägga ner handen på manken. Stackars Josie hon såg helt förstörd ut. Både jag och hästen va nog lättade att Nattis hoppade av utan mersmak. :P Jag kan behålla min häst själv. *hihi*

Åkte med mamma och handlade en sväng, när jag kom hem så regnade det och både min och Nattis häst gick ute utan vattentätt täcke, så fick rycka in dom och dom andra två. Dom är nog lika nöjda för det tror jag, ingen av våra hästar är nått big-fan av regn. Nu ska jag fräscha till mej och åka till min svärmor på kalas.


*bildfri dag*

2 kommentarer:

  1. Haha, vilken lurig rubrik ;)
    Lagom kul med hundfis i ansiktet men vad gör man inte för de små liven?

    SvaraRadera
  2. Hihi, eller hur!?!
    Precis, det är juh så. Dom har.högre bevakning än.kungafamiljen de första veckorna.

    SvaraRadera