tisdag, april 1

Skylla ifrån sej

Jag läste på nån blogg om det där med att skylla på hästen när det inte går bra på tävling, exempel som gavs va oftast varför ekipaget rev ett hinder, hästen slarvade, hästen kolla på nått i hörnan, bla bla.

Fast jag vill nog säga att nio av tio gånger så är det ryttaren som gör fel. Kan bara relatera till mej själv när jag tävlar trail, EN gång har Josie gjort fel och helt oprovocerat trampar på en travbom, alla andra gånger har det varit jag som inkonsekvent eller ridit för dåligt. Jag har inte suttit till när jag vill stanna i boxen, tittat på bommen istället för att titta på 'the dirt', bromsat så vi tappat farten in i ett galopphinder eller valt en dålig linje. Mitt fel helt enkelt, men istället för att jag ska ordbajsa så låter jag bilden tala....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar