söndag, april 20

Tur dom finns!

Det är tur dom finns där ute, dom eldsjälar som vill föreviga våra tävlingsögonblick. Dom som står där dagarna i ända med en tung kamera på armen. TÄVLINGSFOTOGRAFERNA!

 Utan fina tävlingsbilder tycker jag det blir lite mediokert. Jag tycker det är så kul att få på bild det man sliter för. Både hemma i paddocken/ridhuset och det man sliter groomingmässigt i stallet innan klass. Putsade hästar och ryttare, I like!


Många bilder jag har på min blogg är knäppta av Mi Ritzén, sjukt duktig fotograf. Mi är en flitig kamera-kvinna på de tävlingarna jag deltar på. 

3 kommentarer:

  1. Hej Linda.
    Jag hittade till din blogg genom eEmelie Perssons blogg (http://www.nattstad.se/misspersson)
    Det är en jättefin blogg du har! :-)

    Nu när jag läste ditt inlägg om tävlingsfotografer så undrar jag om du skulle kunna hjälpa mig.
    Det är nämligen så att jag tänkte börja åka runt och fota på olika hästtävlingar. Mest för att jag har fotografering som hobby.
    Och jag skulle så väldigt gärna vilja åka på lite olika westerntävlingar. Men som en inbiten hoppryttare har jag ingen aning alls om vart jag ska kolla för att hitta era tävlingar.
    Jag använder ju tävlingsdatabasen för att hålla lite koll på hopp och dressyr tävlingar.

    Skulle inte du kunna tipsa mig om vart jag kan kolla för att hitta westerntävlingar??
    Det spelar ingen roll vad för sorts tävling det är.

    Med vänliga hälsningar /
    Sabina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sabina!
      Om du kollar på Scandinavian Western Shows får du upp nästan alla tävlingar i Sverige. Monica är duktig på att lägga upp tävlingar i sin kalender, inte bara sina egna, vilket är toppen!

      Jag vet inte om du har för avsikt att sälja bilder sen eller bara ta kort för egen del. Jag skulle rekommendera dej att för säkerhetsskull kontakta arrangören till tävlingen så dom vet att du är där om du tänkt att sälja bilder. På vissa tävlingar har en fotograf 'egen rätt' att fotografera och inga andra fotografer får närvara. Tråkigt men så är det. :)

      Linda

      Radera
    2. Tack så jätte jätte mycket för ditt svar Linda!

      Till en början har jag nog inte tänkt att sälja några bilder. Vill mest komma ut och se om jag överhuvudtaget kan ta några bra bilder på ekipage på tävlingar. För att träna mest.

      Men tack så mycket för tipset om att kontakta tävlingsarrangörerna. Det skulle ju vara jättetråkigt om jag kom dit och det visade sig vara så att det bara är deras fotograf som får fota där.

      /Sabina

      Radera