torsdag, april 7

Applicering

I höstas satt jag där och undrade när i HELA J*VLA FRIDENS NAMN jag skulle använde sinussatsen, cosinussatsen och tangens, på riktigt liksom. Svaret fick jag idag när vi för första gången gjorde lite beräkningsövningar på geodetiska mättekniken.

När klocka närmade sej fyra drog jag från skolan och åkte hem till Josie. Jag hade en ambition att rida men får helt enkelt inse att jag inte orkar det idag. Den krassa verkligheten. Istället har jag mockat och fixat färdigt i stallet. Sedan har jag mockat av lite på ridbanan där Josie och Bea myst runt idag. Eftersom det regnat här är hagarna en lervälling och Bea behöver gå plant med tjocka magen, Josies ben blir galliga av att hon står mer stilla i hagen. Alltså bättre att dom får gå på ridbanan.

Jag har skrivit ut lite papper för skolan och så nu gå ut och ta in mina tjejjor innan jag far hem för dagen. Jag längtar tills dom bor hemmavid....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar