måndag, april 4

Dålig disciplin

Efter skolan idag så gasade jag hem till stallet. Kvart över tre satt jag i sadeln och Josie bjöd på ett jättefint pass. Tills jag sabbade det! Hon hade gått jättebra, men jag ville galoppera en gång till.... ungefär där fallerade det. Josie fuskade och jag ville korrigera. Den perfekta känslan var så gott som bortblåst och trots att de första 45 minuterna gått superbra så ville jag rida några minuter till när jag borde nöjt mej. Den sista kvarten gav ingen bra känsla alls och det är mitt fel.

Min disciplin på mej själv brast,  FAN! Ett pass som kunde blivit super blev istället ett sånt där pass jag vill glömma, bara för jag villa galoppera henne lite mera. *suck* Jag hoppa vi kan hitta tillbaka imorgon och då ska jag ha disciplin på mej själv....

1 kommentar:

  1. Det där är nog en av de svåraste sakerna att lära sig! Att veta när det är nog och i vilka lägen man ska pressa/fortsätta lite, lite till (ibland behöver man ju det också). Väldigt träffande bild du hittat, precis så är det.

    SvaraRadera