söndag, april 24

Life is happening

Hej på er! Nu va det ett par dagar sen igen... Jag har haft fullt upp och inte orkar riktigt engagera mej i bloggen. Jag älskar att blogga men måste ibland prioritera bort det för annat som är viktigare; till exempel skolan och jobb. Hade bloggen genererat pengar hade det vart en helt annan sak att leverera inlägg varje dag.

Onsdag och torsdag bestod av jobb. Nytt kassasystem på jobb som jag var tvungen att lära mej i onsdags för att kunna jobba på den stora Swedoldagen i torsdags. Vilken dag, det va superkul!

Fredagen vigdes åt skolan och mätning med tjejjerna. Vi lyckades med våra mätningar och fick till ett fel på 0,2mm(!!!). Baaaaam! Fredag kväll spenderades hemma i stallet med Josie och dom andra hästarna. Markus var på Whiskeymässa i Göteborg så jag åt middag med mamma och pappa innan det var dags att hämta min andra hälft från tåget.
Lördagen bestod av först lite jobb och sedan åkte jag hem till stallet igen. Red ett pass på Josie som går superfint och verkligen är helt amazing just nu. Vi försökte få till en snyggbild i stallet efteråt, det gick sådär som ni ser. Min häst är mest öronen-bakåt-mode när kameran åker fram i stallet. Jag hade hoppats att efter ridpasset kunnat duscha av henne, men luften blev snorkall på bara en liten stund så det fick vänta. Sedan vigdes kvällen åt släktkalas med M.

I morse vaknade vi relativt tidigt och gasade hem till mamma och pappa, käkade frukost med dom innan vi fixade stallet. Vi drack lite sent elva kaffe innan vi for hem igen. Eftermiddagen har jag ägnat åt lite studier, läs läsning i en bok om fastighetsköp. Spännande!

Vi har precis ätit middag, grillat. Mmmmm.... Klockan är ungefär halv nio och jag ska börja ladda inför en smått hektisk vecka med skola, jobb och häst. Fullt ös medvetslös! Jag misstänker att tiden kommer bli knapp, men jag ska försöka hinn med att kika in här.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar