fredag, april 1

Späckad dag!

Jag mådde inte så mycket bättre än igår, men jag gick till skolan ändå. Jag räknade med skola ända till fem, men det visade sej att det inte var föreläsning hela dagen utan praktiska övningar på eftermiddagen. Jag och min grupp beslutade att ägnamåndag eftermiddag till det istället.

Alltså drog jag hem till stallet istället. Jag slängde idag ut den där labyrinten jag pratade om häromdagen. Det var verkligen perfekt för oss. Josie behövde verkligen tunas upp på neckreiningen. I Jog gick det snabbt mycket bättre men lopen var det lite värre med. Första svängen vi tog slutade med att vi galopperade ut över vinkeln i hörnan istället. Inte riktigt som planerat. Jag fick skärpt till Josie lite för tygeln utanför labyrinten. Sedan blev resultatet mycket bättre, men ändå en hel del att jobba på. Duktiga Josie♥
Labyrint
Best view!
Efter jag tömkört Sockan så släppte jag ut Josie och Bea på ridbanan lite så dom kunde mysa runt lite. Bea vart superglad när hon kunde skutta, det blir inte så mycket av det i en ojämn hage med den stora magen. Vilken dag som helst så trillar det ut en fölunge nu.... Spännande! 
Josie on the roll!
Tjocke magen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar