tisdag, april 5

Den va den tisdagen

Dagen började halv åtta när min klocka ringde. Jag startade en tvättmaskin innan jag for upp till Josie. När jag kom dit hade mamma fodrat så det va frukost som gällde. Mums!

Efter frukosten så va det stallet som gällde hela förmiddagen. Jag red Josie direkt på morgonen. Hon gick jättebra idag och jag höll mej disciplinerad. Efter en halvtimma satt jag av och det var det för idag. Mockade och fixade i stallet. Hjälpte Nattis att rida Harald. Dom avancerar verkligen. Hon red för första gången labyrinten och travade till och med. Nya grejjer för Harald så den lilla unghästhjärnan var helt slut efter sitt pass. Jag passade på undertiden att plocka bort bommarna så vi kunde sladda banan. Den blev perfekt!

Eftermiddagen har ägnats åt studier. Jag har renskrivit min anteckningar från dom tre första lektionerna i fastighetsrätt och läst ur böckerna samtidigt för att kunna få med så mycket nyttigt som möjligt fast med mina ord.

Nu har jag landat i soffan hemma med min andra hälft och ska checka ut för dagen. Vi hörs i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar