torsdag, april 21

När jag lyckas

Alla som känner mej vet att jag älskar god mat. Jag tycker dock inte så mycket om att laga mat. Långkok, grytor och sånt där, det är inte min grej. Jag har kommit så långt att jag börjat använda ugnen mer och mer för då sköter det sej själv liksom. Det ska gå lätt och fort! Kort sagt, jag står inte gärna vid spisen. Hade det inte vart så nedrans dyrt och omättade att leva på Billys så hade jag gjort det.

Häromdagen så hade jag liiiite dålig inspiration. Jag hade inte särskilt mycket hemma heller. Kylen hade ekat ganska tomt ett par dagar. Jag kände verkligen inte för att åka ner till stan för att handla utan bläddrade i bladet för mini-livsen i Brålanda. Färsk pasta på erbjudande... Jag visste att jag hade kycklingfiléer hemma och det brukar alltid finnas nån typ av krossad tomat.
Min dåliga fantasi och jag lyckades ändå rodda ihop en supergod middag. Färskpasta, egengjord tomatsås och kyckling. Yummie! Min nya dille är också att ha katrinplommon med i formen när jag kör i ugnen. Det ger lite sötma till köttet och dessutom är plommonen supergoda att äta till sen. Där borde vart nån typ av grönt blad på toppen för att top notcha bilden ser jag nu, men jaja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar