söndag, december 27

Back on Track!

Bloggisar! Jag har inte övergett er, jag lovar! Men nackdelen med att bo på landet är strömavbrotten! Vi ha så klart lyckligt lottade och har haft strömavbrott sen i fredags kväll. Weiiie liksom!

What ever nog gnällt jag va med pappa och jobbade. Vi for till Uddevalla och hämta en lastbil, vi kom knappt från gårdsplanen, men iväg kom vi. Vägarna till Göteborg va under all kritik. Antagligen förmin kära vän som är med och kör saltbilen kröka istället för att jobba, antagligen gjorde hans arbetskamrater det samma. Haha nej, men det gick allt bra ändå, hade ett släp som följde bilen och inte gick på tvären efter. Jag va för första gången inne på pågen i Göteborg. Värsta stället, snacka om ställe alltså. Vi lasta i typ två timmar, eller mest vänta vi. (1,5 timmars väntan) Sen körde vi till Borås och bytte lastbil där. :) Brödet skulle till Norrköping resp. Linköping. Tillbaka till Uddevalla och byta lastbilar en gång till. Nu va där riktigt med snö där. Men vi kom ifrån gårdsplanen, Kungälv va nästa anhalt. Jag somnade innan vi kom dit, och sov under lastning.... OCH hemfärd. Pappa väckte mej i Uddevalla. "Du får vakna nu, vi ska åka hem" Efter vi satt lastbilen två gånger(!!!!, jävla automatare!) på gårdplanen i u:a for vi hem.

Vägarna va återigen under all kritik, men hem kom vi, sen satt bilen typ hundra gånger på framfartsvägen hem. Greeeeeat liksom. Det är därför jag har kommit fram till att jag skiter i hur mycket pengar min "dröm"bil kostar, jag SKA ha en sån! Ska jag bo i kalla j*vla sverige så ska jag banne mej kunna ta mej fram också. That's it!

Drömbilen, Ford F-450 Super Duty

Väl hemma så sov jag bort hela dagen, va uppe två gånger, annars sov jag. Värt liksom, strömavbrott ändå. Så jag va uppe och åt lite sen sov jag. Riktigt skönt behövde sova ut lite. =)

Idag så va jag uppe med tuppen kunde inte sova längre än till tjugo i åtta, så då väntade lite mat och sånt, sen stallet (ingen ide att gå ut dit för tidigt, inget ljus och ficklampor gör bara hästarna stressade). Strömmen kom tillbaka nu på eftermiddagen, så vi får se hur länge vi har den kvar. :) Hoppas på hela tiden, inga mer strömavbrott önskas.

Xo Xo, så länge! ;) (L)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar