torsdag, januari 1

Försenad resumé 2014

Eftersom dagarna gått i 350 knyck det senaste så har tiden till att summera upp 2014 innan det nya året klev in genom dörren.

Januari började med inga större händelser. Lite ridning och mycket snö. Tror jag va ganska duktig och gick på gymmet en del.
I mitten av februari så började clinic-året med Nina Leiner. Minns att Josie inte va riktigt i form men gjorde ändå väldigt bra i från sej. Jag blev sjukskriven och fick så smått åter min hälsa. Var en flitig besök på gymmet. 
Mars var en månad full av ridning och gym-träning. Två clinics; en för Mark, där jag fick skäll för min ridning, och en för Nina där jag verkligen tänkt på min 'approach' och red mycket bättre. Josie började backträna och en ny hårvårdsserie blev en del av våran repertoar.
April drog i gång med två små han-valpar som kom till världen. emellan nappande och puppande så red jag frenetiskt, jag jobbade verkligen på allt Nina printat in på sista clinicen och jag märkte en skillnad på Josie. Aha-upplevelserna avlöste varandra. Under våren hade jag vart ambitiös och stretchat Josie efter alla aktiviteter och hon blev en bättre och smidigare atlet. Vi red nästa clinic för Mark och fick beröm, för både min ridning och Josies utveckling. Showmanship-pengen började trilla ner för oss också. 
Maj månad va också den full av träning. En clinic för Mark i Vadstena precis innan vi åkte till Danmark. Väl behövligt, då jag tappat min aha-känsla nånstans längs vägen. Strax efter Danmark så bar det av till Skåne och Bökeberg. Lilla Sockan föddes också. Min anställning på grisgården avslutades. 
Juni, jag började arbeta som fastighetsskötare, vilket bara skulle vara under sommaren egentligen. NSBA'S Celebration gick av stapeln, vi åkte hem som HighPointRider NonPro. Jag jobbade som en gnu. 
Juli började med att Josie fjantade i hagen och blev halt. Eftersom hon inte reds så jobbade jag massor. Men jag skickade min anmälan till EM. Vi red en sommarclinic för Mark. Lämpligt nog så blev jag jättesjuk när jag behövde rida som mest! Förberedelserna för Kreuth-resan var i full gång. 
Augusti, årets resa och show. EM i Kreuth, Tyskland. Två oerhört lärorika veckor. En sväng till Dalarna blev det direkt när vi kommit hem också för lite springande i skogen. 
September-månaden då jag fyllde 23år. För första gången på 4år(!) så va jag inte med på en Mark-clinic då plånboken inte tillät. Vi åkte till Paintchampionatet och gjorde om förra årets bragd; vinst i både NSBA Open och NonPro Western Pleasure på lördagskvällen. Iochmed det så avslutade vi årets tävlingssäsong. jag och Josie fick inbjudan till WorldShow. 
Oktober va en sjuk-månad. Jag va småsjuk hela tiden och Josie hade en viloperiod och återhämtning efter en lång säsong.
November va även den en månad med lite sporadisk aktivitet. Det va fullt med annat att göra med flytt och grejer. 
December och uppstart efter viloperiod och sporadisk aktivitet, sedan blir det ju som det blir under julhelgerna. Fast anställning igen och försök att komma i ordning i nya huset.    

Summan av kardemumman är att året 2014 har varit ett år fullt av ups and downs. Jag har ofta vetat varken ut eller in. Hur saker och ting ska lösa sej, men på nått random sätt har det gjort det. Det har varit skratt och tårar, glädje och frustration, mående-känslan har varit varierande. Ljusglimtarna har varit sällsynta. Men de få stunderna har varit euforiska. Jag har med glädje stängt 2014 och hoppas verkligen inte att jag någonsin kommer uppleva ett sådant stormigt år igen, en del av mitt år har jag utelämnat i bloggen då det inte hör hit helt enkelt. Men det är fortfarande sådant som har påverkat mej i det livet jag har på bloggen. Med detta sagt så ser jag fram emot 2015 och allt det har att erbjuda. Det nya året, välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar