lördag, januari 3

Julklappen

Har debut använt min nya julklapp idag! Jag förstår inte riktigt hur jag kunde glömma min gamla hjälm på ridhuset en dag. Mamma och Nattis ringde nån dag efter och frågade om det va min som låg kvar där, men jag va helt säker på att den låg hemma... Men det visade sej att det va min hjälm ändå, och vips så va den borta. Hur som, så fick jag en ny hjälm i julklapp. Premiärritten gjorde jag idag. Utvärdering följer.


JW Victory, superskön hjälm. Ställbar i nacken. Satt bra på huvudet och det viktigaste av allt det kändes inte att jag hade den på mej. Den är verkligen hur lätt som helst! Väldigt ovant för mej som vart van att ha en "tung" hjälm, det kändes som jag red utan. Jag älskar den i alla fall!

Hemma och på ridhuset rider jag alltid med hjälm. Dels för att det råder hjälmtvång på ridhuset och för att jag oftast rider själv. Skulle jag då ramla av och bli liggande så , gud vete, hur lång tid innan nån hittar mej.  Men på clinic och tävling rider jag utan. Finns ingen bra motivering, det bara är så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar