torsdag, januari 22

Vad göra av 2015...?

Hmm, det där med mål för 2015. Jag har alltid väldigt svårt att fastställa vilka mål jag har... Men här är ett försök.
- Jag vill att Josies form ska vara mer jämn; det går inte att ligga på toppen jämnt, absolut inte. Men jag vill att vi ska hålla oss precis under toppen för att kunna peaka när det väl gäller. Förra året så hade vi absolut en formtopp i mars/april. Sen låg vi lite mer mediokert, vi va inte "dåliga" men vi va väldigt långt ifrån vart vi va under formtoppen och vart vi borde ligga till vardags.  Är Josie så fin som hon vart nu i år så borde det inte vara långt borta att jobba oss uppåt i formskalan, hon har verkligen vart arbetsvillig.

- Vi ska blir mer stabilia i trailen; när vi kommer till där precis under formtoppen och jag verkligen kan rida henne med mina ben så kommer nog trailen av sej själv tror jag. När vi inte behöver bry oss om "grunden" utan kan fokusera på det lite mer avancerade. Vad vi behöver jobba på är grinden, taxeringen till galoppbommarna och mycket snäva svängar. Jag tror även trailen är bra för att hålla hennes hjärna fräsch, för hon måste tänka lite mer än bara rida rakt fram utan bommar i vägen. Mitt mål är ju att hon ska taxera själv, det är ett måste när vi ska rida mer avancerade mönster.

- Vi ska utvecklas i horsemanshipen och få mer rutin på att rida mönster helt enkelt. Jag älskar ju egentligen horsemanshipen så det ska våran plan för året innehålla.

1 kommentar: