fredag, januari 23

Sol och kallt!

Det har spruckit upp och solen har hittat till Idre. Med den kom kylan! -15 här uppe på berget, nere i Idre byn hade det tydligen varit -28. Holy macarony! Vad fjantigt det lät, haha.

Ska ta mej ut och ta lite kort här så fort solen kommit upp. Hoppas att batteriet på kameran håller sej en stund. Min mobil va helt stendöd igår efter vi åkte längdskidor. På tal om längdskidor, det va inte alls så jobbigt som jag trodde, men gud va mycket teknik det krävdes. Sen kunde jag inte bromsa för så fort jag lyfte skidan ut spåren så ramla jag. Så jag fick använda nödbromsen, sätta mej på rumpan. Ramlade dessutom flera gånger, så det va riktigt svårt!

Kvällen spenderades på bowlinghallen, jag ledde en bra stund och gjorde faktiskt två strikar i rad. Men i slutändan blev jag bara fyra eller nått. Sedan va det några drinkar på Farfars Hörna med dom sämsta bartendrarna ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar