torsdag, februari 19

En torsdag i Februari

Alltså jag hörde häromdagen att det skulle bli vår nu... men idag hörde jag att det skulle komma snö i morgon. Det hoppas jag verkligen inte! Nått lappmögel vill jag inte ha, klarar mej alldeles utmärkt utan får jag påstå.

Lagar mat här nu i alla fall, eller jaah det sköter sej ganska mycket själv. Men ändå...! Husfru deluxe! Va hemma hos Josie några timmar här förut. Eftersom det blåser mycket här så har hon inte fått vara ute hela dagen. Min mardröm skulle vara om hon va ute och det kom nått blåsandes på henne. Hon va lite gallig på benen, ingen värme. Så lindade henne med BoT-paddar. Josie blir lite tjock om benen när hon står på box men med den kinesiska mirakel medicinen så kan jag kontrollera det.

Mamma hjälpte mej också att laga hennes BoT-skritttäcke som vart sönder i spännet i fram. Så nu kan jag täcka henne även när jag longerar och showmanshiptränar. Toppen!

I morgon ska jag ta mej till jobbet är tanken. Hoppas att jag inte är en vandrande smitthärd längre.

1 kommentar: