onsdag, februari 25

Hängig eftermiddag

Min kollega skickade hem mej efter lunch; han tyckte jag såg alldeles för hängig ut för att vara kvar på jobbet. Faktum är att jag känner mej hängig; feberkänsla, svettas ihjäl och blir högröd i ansiktet när jag är fysiskt aktiv och fryser ihjäl med kritvitt ansikte så fort jag håller mej stilla. Snäll omtanke, hade jag inte blivit tillsagd hade jag jobbat kvar bara för att liksom. Hästtjej ut i fingertopparna biter ihop tills nån säger nått annat. Jag vill bli riktigt frisk, inte såhär halvsjuk,  så jag kan komma igång och träna och rida ordentligt igen.

Åkte hem och fixade för Josie, pratade med henne på håll eftersom hon stod längst bort i hagen och kollade på mej. Hon hade nog inte tänkt att gå in riktigt just då efter lunchen. Förstår väll henne lite också, det va ju för engångsskull uppehåll.

Alltså blev det inget ridhus idag. Nu ligger jag under filten med datorn i knäet; M kom precis hem med middag.

Vi hörs!♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar