onsdag, februari 18

Sjukstugan är tillbaka

Jag va i stallet igår hos Josie och skulle rida; hade tagit ut henne på gången, mockade och kände att det kommer inte gå. Jag frös ända in till benmärgen, kroppen värkte i varenda led, huvudet bultade, näsan och bihålorna va täppta, till och med huden värkte. Att sadla, åka till ridhuset och rida, det fanns liksom inte på kartan längre...Puss och klapp fick räcka igår helt enkelt.

Idag ligger jag hemma, har precis ätit min frukost och hällt i mej andra koppen the med honung för dagen. jag ska ta mej upp till stallet senare idag.

På tal om detta att vara sjuk och ha häst. Hur gör ni när ni är sjuka/hängiga och behöver vara hemma från jobb eller skolan; rider ni ändå eller gör det mest nödvändigaste bara? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar