lördag, februari 21

Josiedag idag

Idag har varit en riktig Josie dag, har vart i stallet hela dagen! Underbara lördag, när jag kan va i stallet hela dagen och bara mysa runt. Jag saknar verkligen det under veckorna  när allt mest bara känns lite jäktat.

Jag vaknade vid typ nio i morse så klev upp relativt direkt och åkte hem till Mammie och Pappie. Nala fick stanna kvar hemma men M. Dom har vart ute och grejat hos min svärfar hela dagen typ.

Josie verkade lite trött idag, för hon fick inget sånt där idiotryck efter hon rullat sej i hagen som hon alltid får annars. Utan hon reste sej helt sonika upp och gick iväg. Underligt för hon far alltid upp, galopperar iväg och sparkar bakut annars.

När jag jobbade med henne märktes det dock inte, ett backpass innan lunch. Ett bra tag sen vi backade sist, men det är effektivt så jag borde göra det oftare. Efter lunch så åkte vi till ridhuset och Josie gick lika bra som igår!

Började med att skritta fram henne raskt. Ökad trav och ökad förvänd galopp. Sedan lite sidepass och provade joggen lite, hon va superfin och trampade under sej bra.

Väl hemma va det stretch och massageaparat som stod på schemat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar